torsdag 14 november 2013

Precious time

Hoppas ni alla har haft en bra dag, min har i alla fall inte bestått av packning. Utan jag stanna extra länge i sängen. Åkte sedan och handla lite inför bakningen, åt lunch och sen gick jag och hämtade kusinen. Tillsammans bakade vi cupcakes som följde med på scout mötet senare den kvällen. Men tror att hennes favorit del var att slicka visparna och skålen. Precis som alla andra barn alltså. Fin klänning hade hon också på sig!


Efter scout mötet när jag kom hem fick jag ett mail på facebook. Det började med 'Hey, are you "tjejen som jag ska ta hand om"'s new Au Pair?!', jag blev lite chockad över hur hon visste det men ändå. Det visa sig i alla fall att hon är Au Pair för en annan liten tjej. Och brukade ha playdates med tjejen jag ska ta hand om. Så det sluta med att vi bestämde att vi skulle försöka ha playdate tillsammans. Så det låter ju roligt. Roligt att redan ha kontakt med några som bor där bort i Austin. 

Jag räknar fortfarande ner dagarna här. Men jag tycker dagarna går så himla fort just nu. Vet inte om det ska vara positivt eller negativt. Jag vill ju bara iväg NU men jag vill ju också spendera så mycket tid som möjligt med alla nära och kära här hemma innan jag åker.

Men nu ska jag dra mig till sängen, ska försöka läsa ut min bok. Vill bara bli klar med den nu så att jag slipper tänka på det, haha. Goodnight and goodbye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar