måndag 4 november 2013

2 weeks

Hoppas ni alla har haft en bra helg, jag spendera min hemma hos mormor och morfar med alla kusinerna. Roligt!

Nu är det dags för en ny vecka, känner att jag har lite att göra nu. Det är 2 veckor kvar nu! 
Idag har jag haft kontakt med alla svenska tjejer som åker samtidigt som mig, ingen av dom från samma flygplats som mig dock men vi kommer gå i Au Pair Acadamy i New York tillsammans. Jag vet också att i alla fall en av dom ska också läsa Infant Specialized Care Program, och hon ska till och med också bo i Texas. Var lite roligt, dock så skulle hon vara runt 3 timmar från mig i Dallas. Det är ändå en stad jag gärna vill besöka så kan vara roligt att känna någon som bor där då.

Har även pratat lite med en svensk tjej som bor utanför Austin. Hon har visst också ett barn i 4års åldern så vi sa att vi kunde ha någon playdate någon gång. Roligt att redan ha kontakt med någon som bor där som man kan träffa. 

Bjuder på en nedräkningsbild med fina Austin. 

Gud vad jag bara vill iväg nu! 

Spenderat dagen med att jag försökte städa lite på mitt rum, kasta allt som jag vet att jag inte vill ha kvar när jag kommer hem. Gick ju inte så jätte bra, men lite blev jag av med. 

Sen på kvällen åkte jag till Malmö Arena med mamma och brorsan och kolla på ishockey. Väldigt intressant match, hände mycket. Bråk och mycket buande mot domaren. Jag är inte den bästa på sport men det är roligt att kolla på. Hoppas jag får möjlighet att kolla på sport i USA. American football, baseball and so on.



Under en av pauserna kom små söta småttingar in och spela, roligt att kolla på. :)



Hade tänkt att skriva lite på mitt Pre Departure Project innan jag gick och la mig, men har sådan huvudvärk så tror jag tar och går och lägger mig istället. Men får se till att bli klar med den nu. Så att jag kan koncentrera mig på packningen och liknande nästa vecka.

1 kommentar: