torsdag 21 november 2013

A place of movie scenes

Hoppas ni alla har det bra där hemma. Här i New York så rullar det på.

Har nu haft två dagar av lektioner och en och en halv till väntar. Jag går en speciell infant kurs där 14 andra av dom 104 Au Pairerna som är här nu går. Väldigt roligt! Idag har vi blivit certified på CPR för spädbarn och barn under 8. Sen har vi pratat massa om baby signs and infant massage. Väldigt intressant!

Vi har vår egna lilla bebis och här är min. Han heter James och jag sitter och gosar med honom hela dagarna här.

Igår åkte vi in till själva New York City eftersom vi bor en liten bit utanför. Där fick vi en guidad tur. Mest på bussen men vi fick gå ut lite också. Men det var en intressant tur, vi fick se olika ställen som tex Sex and the city är filmat och huset som dom bor i FRIENDS. Fick också veta vilka kändisar som bor var och liknande. Väldigt intressant faktiskt. Vi hade 3 stop, första var ett ställe vi kunde se Statue of Liberty eller Liberty Enlighting The World som hennes namn egentligen är. Kolla som jag lärt mig! Sedan stanna vid vi Rockefeller Center. tyvärr höll dom på att dekorera den stora julgranen så det var stora bygg ställningar runt den. Sedan var sista stoppet Time Square där vi fick stanna i lite mer än en timme. 


På Time Square stack först jag och Kajsa, den svenska tjejen som jag träffa på flygplatsen i Bryssel som också ska till Texas, till McDonalds för att äta något snabbt. Dom två andra svenska tjejerna och en norsk tjej kom också dit sen. Sen gick vi in på mitt första Forever 21. En jätte affär med 4 våningar i alla fall denna på Time Square. 



Här under Au Pair Acadamy så hade dom en tävling mellan dom olika grupperna man är indelad i. De grupper med högst poäng samt några som har gjort bra Pre Departure Project vann då ett pris, priset var gratis transportation till New York City. 

Jag var en av dom som vann, men bestämde mig för att hoppa det. Hade sådan huvudvärk och var så trött så kände inte för att gå runt på stan hela kvällen. Kajsa som också vann bestämde sig också för att hoppat det och vi har haft en trevlig kväll tillsammans. Ätit mat på resturang, varit på filmvisning och skrattat massor. Så jag har haft en roligt och intressant dag även om den spenderats på hotellet. Nu är det inte långt kvar tills jag får träffa min värdfamilj. Längtar som bara den!

Imorgon kommer alla Au Pairer förutom vi 15 i the baby group som dom kallar det åka till sina familjer. Vi stannar kvar en dag till. Så imorgon kommer vi göra mycket med vår lilla bebis. Sätta fast dom i bilstolar, bada dom, mata dom och natta dom. Så det ska bli roligt. Ser fram emot det. Men nu är jag så himla trött och internet är så himla långsamt så nu säger jag godnatt. Eller godmorgon för kanske er? 

4 kommentarer:

  1. Låter som att du har det bra, det är toppen att du bloggar, kollade jämna mellanrum efter nya inlägg...

    SvaraRadera
  2. Lycka till med resan idag till Austin och familjen, var rädd om dig....

    SvaraRadera
  3. Vilken organisation åkte du med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åkte med STS! Super nöjd med dom :)

      Radera