tisdag 12 november 2013

Packar, packar och packar.

6 dagar kvar och jag packar fortfarande för fullt. Har till och med packat ner brorsan, han ville ju så gärna följa med! Allt i klädväg är i alla fall klart, nu är det mest små saker kvar som jag inte riktigt kan packa ner förens när jag åker.


Var i alla fall och klippte mig idag, det blev bara topparna men det var rätt så slitet så det behövdes. Märkte även när jag satt i frisör stolen att jag har en väldigt full utväxts eftersom jag tonat håret här hemma för ett tag sen. Så nu är frågan om jag ska tona håret innan jag åker eller efter. Kanske lika bra att göra det hemma nu. Och sen kan man kanske efter ett tag hitta en frisör salong i Austin som kan färga håret ordentligt. Men jag vet inte. Vi får se. Men det lutar mot att jag gör det här hemma innan jag åker.

Haft en del mail kontakt med min värdmamma idag. Hon ville mest meddela att jag inte behövde gå Lucia om jag inte ville, att jag inte skulle känna mig som att hon tvinga mig och liknande. Jag svara ju så klart att jag gärna vill vara med och att jag ser fram emot det. Går ju runt och sjunger lucia sånger för mig själv här hemma. 

Fattar knappt att nu är det 10 dagar tills jag får träffa min värdfamilj. Som jag längtar!

Imorgon är det dags för scoutmöte. Som jag kommer sakna alla mina vänner där. Några har jag ju känt sen jag började på scouterna för 10 år sedan, andra inte lika länge men det känns som jag känt alla hur länge som helst. Ska passa kusinen i morgon eftermiddag så får ta och baka lite med henne så jag kan ta med det och bjuda på. 

Men nu är jag ganska trött så jag ska ta och foto mina naglar, så jag kan lägga upp dom på min nagelblogg (länk här på sidan) inom en snar framtid, sen kallar nog sängen på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar