torsdag 22 januari 2015

Värmen är tillbaka!

Så sist jag skrev här var jag på Ikea. Man känner ju sig riktigt hemma när man går där inne med alla svenska ord och svenska bäcker på hyllorna. Men var där med Oscars mamma, syster och hennes pojkvän samt Oscars kusins små barn. Gick där ett tag och samla ihop lite grejor och sen åt vi på steak&shake vilket är som ett riktigt amerikans dinner som är känd för sina hamburgare och milkshakes. Jag kom i alla fall hem med ett soffbord och lite andra små grejor. 
Igår var den sen dags för skola igen. Börja på förmiddagen med ett historie prov som jag lyckades få 105% rätt på, fråga inte mig hur det funkar men det är i alla fall vad det står bland mina betyg. Sen var det dags för geografi med den roliga 81 åringen. Han må vara rolig men han är också väldigt komplicerad ibland, så komplicerad så han tappar bort sig hela tiden. Eftersom jag inte fick några läxor under dagen så stack jag hem till Oscar efter skolan, vi fixade friterad kyckling till mat. Var så sugen på det efter historie läraren berätta hur hans dröm är att öppna en friterad kyckling resturant. Hemma i Sverige finns det inte så många riktigt kyckling ställen det är ju så i fall McDonalds och liknande men här finns det så många olika ställen som är så otroligt goda. Mina två första veckor här åt jag nästan bara kyckling! Chick-fil-a är ett ställe alla måste pröva när dom är här. Godare kyckling finns det inte! 

Efter det så var jag så trött så jag bestämde mig för att gå på en promenad i området för att piggna till lite. Solen sken och det var runt 20 grader så det var riktigt skönt att komma ut.   

Sen idag dags för skola igen, sen stack jag till mat affären direkt efter, otroligt mycket folk så ska nog gå någon dag jag slutar vill lunch istället så jag kan handla mitt på dagen när alla jobbar. För det första är det inte mycket jag hittar i affären även om jag har varit där en hel del gånger innan så går jag lika vilse varje gång, men efter nästan 2 timmar där inne så fick jag äntligen tag på allt på listan och jag kunde bege mig hemåt igen. Väl hemma när jag fick packat upp alla varor så var det dags och fixa mat. 


Blev en krämig spenat och tomat sås med ost tortellinin. Väldigt gott och tog inte mer än 20 minuter att göra så det kommer göras igen. 

Nu sitter jag och försöker få lust att göra engelsk läxan, men känner att det inte går så där vidare. Så mycket att läsa och huvudet värker så. Tar nog och gör matte läxan först som är mycket lättare så får jag se om det går bättre då. Annars har jag några dagar framför mig att spendera på läxan istället. Vet bättre sett att spendera min helg men läxan måste ju bli gjord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar