lördag 10 januari 2015

Texas stole my heart.

Har inte skrivit här på nästan ett år men jag tyckte det var dags nu. Med ny design så är jag förhoppningsvis tillbaka. Sen jag sist skrev här sist så åkte jag hem från Texas efter varit en Au Pair för ungefär 5 månader, spendera nån månad hemma i Sverige innan jag åkte tillbaka till Texas. Denna gången som en College Student. Nu är jag på slutspurten av jullovet efter min första termin och börjar nästa på måndag. 

Under denna julen har jag fått en chans att fira en riktig amerikansk jul som jag kände att jag inte fick under min Au Pair tid då julen spenderades i Mexico vilket jag inte klagar över alls men jag önska mig hellre en riktig amerikansk jul! 
Julgranen hemma hos min pojkvän Oscar och hans familj där jag fira min jul. 

Jag var även tvungen att ha en liten julgran i min lägenhet för att få lite julkänslan så denna lilla plastgranen fick flytta in hos mig, har plockat ner den nu under dagen men kämpar fortfarande med att få ner den i lådan. Får nog be Oscar om hjälp! 

Lyckades bli riktigt förkyld nu i veckan vilket inte var det bästa avslutet men innan det så hann jag med massa dagar med pojkvännen, filmkvällar med han och hans vänner så jag tycker verkligen jag haft ett väldigt bra lov och nu ser jag fram emot att börja skolan igen, även om det kan vara svårt att tro haha! 

Något jag älskar med USA är hur man kan få snabbmat vilken tid på dygnet man vill. Satt igår och titta på TV hemma hos Oscar och efter alla mat reklamer så utbrister jag att jag är hungrig. Han hoppar i bilen och fixar mat till mig, klockan halv 1 på natten. God med Whataburger som jag blivit beroende av sen jag flytta till Waco. Det är en Texas baserad hamburgare kedja som har otroligt god mat. 

Men nu ska jag nog dra mig till sängs, imorgon är det dags för att tvätta allt innan skola börjar - kläder, lakan och handdukar. Fixar det hos min egna tvättstuga aka hemma hos Oscar, gratis och funkar bra. Vågar knappt att ge mig på tvättstugan som tillhör lägenhetsområdet.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar