tisdag 13 januari 2015

Back to school

Jag åkte hem ganska tidigt igår, ville ha tid att packa skolväskan och få in alla kläder i garderoben. Fick även bytat lakan i sängen så jag fick lyxen att sova med nytvättade lakan. Sedan städa jag en hel del. Gjorde även en liten tidning-ställ kallar man väl dom. Jag gjorde den med en flingpaket som jag klippte till och sedan klistrade ett fint skrapbooking papper på. Enkelt och billigt. Har sån röra bland alla papper i skrivbordet så jag har börjat göra dessa när jag har ett flingpaket så jag kan sortera lite papper. Denna fick ha viktiga skolpapper i sig, som olika prov och liknande.

Idag var det alltså dags att börja skolan igen. Jag börja inte förrens efter lunch på måndagar vilket jag själv bestämt eftersom jag tycker det är skönt efter helgen att inte behöva gå upp allt för tidigt. Även fast jag inte börja första lektioner kl 1 så var jag på skolan runt 11. Behövde hämta alla mina böcker och sådant och jag antog att jag inte var den enda som hade samma plan så jag ville vara säker på att jag hann med det och även äta lunch innan lektionen börja.

Det gick ändå väldigt snabbt att hämta böckerna och sen märkte jag även att jag fått 2 kopior av en bok men jag har inte betalat för den andra. Men jag fick mina böcker för historia, geografi och engelska. Sedan sätter jag mig ner och ska äta maten jag tog med mig, men jag märkte ganska snabbt att jag glömt packa en gaffel vilket gjorde det omöjligt för mig att äta. Sen börja lektionen och får reda på att dom bytat lärare i kursen och denna läraren har ju helt andra böcker vi ska ha. Så efter skolan fick jag köpt dom nya böckerna och när jag har mer tid imorgon ska jag lämna tillbaka dom andra böckerna så jag får pengarna tillbaka. Det är ju inte billigt med kurslitteratur.



Jag kom sedan hem och slängde i mig lunchen, jag var verkligen hungrig efter bara ätit två rostade mackor till frukost. Sedan så sa jag till mig själv att det är lika bra att jag får gjort matte läxan till på onsdag så att jag inte behöver tänka på det. Det var inte så mycket att göra så det gick snabbt. Så nu är jag ledig för resten av kvällen. Ska göra en lätt middag senare eftersom jag åt lunchen vid 5, haha. Men jag får se vad mer jag ska göra, hittar väl något roligt att hitta på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar