fredag 16 januari 2015

Första skolveckan avklarad!

Lite frustrerad idag. Har panik över allt engelsk läraren tycker ska vara gjort till nästa vecka, och det är bara första veckan! Sen lyckades jag på något sett komma in på en hemsida där folk skriver recensioner på lärare. Kolla upp engelsk läraren och han har dåligt betyg där många säger att om man inte skriver exakt som han vill så får man ett F i kursen, jag som redan innan kommit fram till att engelska på det här sättet är inte min starkaste gren. Blandar ihop svenska och engelska grammatiska regler.. Kände redan första lektionen med han att han har väldigt höga krav och är väldigt hård. Han har regler som om du använder något elektroniskt inne i klassrummet förutom datorerna vi har i klassrummet så är du atomatisk frånvaro från den lektionen, detta gällde i klassrummet även om det inte är lektionstid. 4 frånvaro gör så att du kan inte nå ett A alls.  Har 4 olika kaptitel i 2 böcker och läsa och skriva 3 sidors anteckningar tills på onsdag.. Läste den första för en stund sen och fick ihop knappt en sida anteckningar. Sen blir jag bara ännu mer frustrerad för att jag registerade inte mig till hans kurs utan jag fick helt plötsligt ett mail dagen innan skolan börja att jag var nu istället registerade till hans kurs. Samma sak hände på matten, och då var jag så glad att jag kommit med i den bästa matte lärarens kurs så förstör dom det för mig. Men det finns inte mycket jag kan görs utan jag får bara stå ut de kommande 16 veckor och hoppas att jag får bra betyg ändå. 

Men nu ska jag sluta och skriva om min dag istället och gårdagen också antar jag. Det har inte hänt så mycket. Skola och läxor, samtidigt som jag försökt spendera lite tid med Oscar som åker och hälsar på en kompis under helgen. Detta är väl kanske bra för mig så jag kan verkligen spendera hela helgen med läxor. 

Tyckte inte det blev mycket lättare med läxan när en av Oscars katter tyckte min arm såg ut som en kudde. Jag klagar inte för det var rätt mysigt men att behöva skriva på datorn med en hand tog sin lilla tid. Jag är i alla fall klar med skolan för denna veckan då jag alltid har fredagar ledig och sen har jag en extra helgdag då skolan är stängd på måndag pågrund av Martin Luther King JR dag. Mer tid för mig att göra läxa vilket är ganska skönt, kan nog behövas lite mer tid i början nu för att komma igen nu efter lovet. 

Men jag har i alla fall hunnit med att skriva anteckningar till historia provet på tisdag och påbörjat mina kapitel inför engelskan. Tror jag kan få belöna mig nu med nåt gott och en film eller nåt och ta nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar