lördag 24 januari 2015

Spenderat pengar.

Idag har väl varit ännu en dag med läxor. Men hann iväg i spendera pengar ändå. 
Åkte iväg med Oscars föräldrar efter jag vaknat och försökte fixa en ny telefon med abonnemang till mig. Men så klart kunde inte jag göra det eftersom jag inte bott här tillräckligt länge. Lite komiskt eftersom när vi var där när jag precis kommit hit och försökte skaffa ett abonnemang så var det inget problem men då var jag tvungen att köpa en ny telefon vilket jag inte vill just då. 

Oscars kompis som bor i Austin är här och hälsar på och han jobbar på Best Buy där. Så vi åkte till best Buy för han skulle hjälpa Oscar med saker för hans nya surfplatta/laptop. Lite roligt att se honom springa runt i affären för att hitta någonstans han kunde logga in och kolla upp saker. Vi spendera en hel del tid där. Och till slut fixa dom vad dom kunde för hans platta och så lyckades vi fixa en telefon till mig i alla fall. Fick göra ett abonnemang under Oscars konto med egen räkning så blev det bra :p 
Hans kompis fixade enligt han det bästa skärmskyddet till telefon för typ 80% billigare, är väl bra med anställningsrabatt. 

Så nu har jag en fin liten, eller liten och liten, iPhone 6 Plus. Väldigt stor men jag vänjer mig väl. Otroligt mycket roligare att kolla på Netflix på denna än min gamla. Bättre kamera har den ju också så nu kan ni vänta er ännu bättre mobil bilder på bloggen. 

Jag har precis avslutat del 5 av 7 på engelsk läxan, dom första 4 är tills på måndag och resten tills på onsdag så nu bestämde jag mig för att sluta för idag. Har ändå inte så bråttom med resten. Ska nog kolla lite criminal minds på Netflix resten av kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar