måndag 12 januari 2015

Everyone loves football.

Blev ingen tvätt igår. Istället blev jag väckt av ett sms som sa att Oscars mamma var påväg hem till mig så vi kunde åka och handla skol supplies - har ingen aning vad man ska kalla det på svenska. (Kan kanske vara bra att komma igång med bloggen igen så jag håller igång svenskan, känner att den försvinner lite varje dag!) Det blev inte så mycket, lite anteckningsblock och pennor. Gick en hel del av det förra terminen. 

Fick sedan reda på att anledningen till att vi åkte så tidigt var för att det var football hela eftermiddagen. Så sen blev det hemmagjord pizza och massa annat gott och football resten av dagen. Efter att sett football nästan varje helg sen jag kom hit så har jag äntligen börjat förstå hur allt funkar vilket gör det lite roligare. Men roligaste är nog att se hela Oscars familj skrika åt TVn :) 

Fick hit min tvätt idag i alla fall så jag tvättar för fullt snart är andra omgången klar i torktumlaren så då är det bara hälften kvar! Under tiden så sitter jag och kollar upp lite recept på internet så jag kan skriva en matlista och kollar även lite på dagens football match. 


Blir lite hungrig av allt detta så får kanske se om jag lyckas få Oscar från TVn och köra till Sonic och hämta något gott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar