lördag 17 januari 2015

Läxor, läxor och läxor.

Har väl inte så himla mycket roligt att berätta för er idag. Oscar åkte som sagt iväg igår morse så utan "min personliga chaufför" som jag ibland kallar honom så kommer jag inte långt från min lägenhet. Oscars mamma är snäll och smsar mig och säger om jag behöver något eller vill åka hem till dom för att umgås med dom så är det bara att säga till. Som sagt väldigt snöällt men jag har en hel del läxor så just nu har jag känt att om jag vill bli klara med allt så är det nog bäst att jag stannats här och får allt gjort. Lyxa till det lite igår och beställde asiatisk mat med hemleverering  (får ekänna att jag var tvungen att kolla upp leverering. Jag brukar få det deliverering efter engelska delivery. Tog mig ett tag att komma fram till att det inte var rätt.) men i alla fall , jag brukar beställa mat från dom när jag vill lyxa till det här hemma. Maten är inte så dyr, man får två rätter och stor dricka för 70 kr men sen ska dom ha leverering avgift och dricks så blir det lite dyrare. Men det är så otroligt gott så det är det värt. Provat nytt varje gång och jag har nästan fått tvinga i mig det sista även när jag är jätte mätt bara för att det är så gott. 
Fick även ett paket som jag beställt med massa saker man använder för att få upp tavlor och liknande på väggarna utan att behöva göra hål eller skada färgen. Så jag fick sätt upp lite saker på väggarna. Bland annat bokstäverna på bilden under. Bokstäverna har jag gjort själv. Köpte trä bokstäver och sen måla jag kanterna vita, klistra på scrapbooking papper och sen lacka jag dom. Enkelt och lätt, ser inte så dåligt ut heller! 

Idag är det läxor som står på schemat igen. Efter att jobbat på engelsk läxan hela dagen igår så hade jag fortfarande en del av 4 kvar idag. Blev äntligen klar med den nu i alla fall. Skrivit runt 12 sidors anteckningar totalt.

Nu är det lite sen lunch/middag dags. Inte lika lyxigt kanske med gott och får mig att tänka på Sverige! Sen efter detta blir det matte. 
Brevbäraren var här precis och gav mig ett paket med matte boken i så nu kan jag göra matte läxor också. Boken kosta 225 dollar att köpa och 173 att hyra på skolans bokaffär, vilket är väääldigt mycket för en bok. Om man köper den så kan man sälja tillbaka den och få lite pengar tillbaka men om man hyr den får man inga pengar tillbaka alls. Men i alla fall jag hitta boken på amazon för 30 dollar att hyra vilket var ett lite rimligare pris. Får nog försöka vara ute i bättre tid nästa termin och försöka fixa alla skolböcker från amazon. Kan nog tjäna lite pengar på det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar