måndag 9 december 2013

Shopping

Snabbt inlägg med vad jag köpte igår, om ni inte är intresserade är det bara att hoppa det! 

I affären Bath & Body Works hade dom erbjudandet - Köp 3 få 3 gratis. Så alltså 6 stycken för priset av 3. Hade med lotion och tvål på listan av saker jag måste köpa så jag passa på. Man har väl alltid ett behov till detta. Alla lukta så gott men jag bestämde mig sen för 3 set med tvål och body lotion. Jag betalade 40 dollar för alla, alltså 280 kr - 46 kr styck. Värsta kappet ju!

Sen en söt tröja från Wet Seal. Den åker med till Mexico! Ett svart linne under så blir den super fin! Tror jag betala runt 15 dollar för den, 105 kr. 

Mjukisbyxor från Hollister, hade ett par med mig men kände att inte dom räckte. Om jag nu planerar att tvätta kanske en gång i veckan. Dom blev snabbt smutsiga också. Sist jag hade på mig mina sluta det med att jag hade mat över dom efter att matat killen. 

Dessa kosta från början 40 dollar men fick dom för 25, 175 kr. Älskar denna modellen, är inte som vanliga mjukisbyxor utan dom är skinny. 

Sen två tjocktröjor, deras största erbjudande var 50% på alla tröjor. Och om det ska fortsätta vara så här kallt som det är här nu så behöver jag mer än de 2 jag hade med mig. Dom är inte för tjocka heller så sen när det blir varmare så kan man ju ha dom på kvällarna utomhus och liknande kanske. 

De kosta i alla fall efter rabatten 20 dollar styck, 140 kr. Ingenting jämfört om man köper dom hemma i Sverige på Hollister. 

Klänningen som jag visade upp i förra inlägget, som kostade från början 60 dollar men jag betala 5,75, 40 kr. Köpt på macy, märket är Keds. 

Par jeans på forever 21, detta var det ändå jag betalde fullt pris för. Men jag behövde ett par vanliga jeans eftersom jag har nästan bara färgade. Sen var ju dessa lite roliga, inte som vanliga jeans men passar ändå till det mesta. 25 dollar för dom, 175 kr vilket är inte är ett dåligt pris för ett par jeans. 


Blev även en pyjamas på Forever 21, dom hade erbjudande på dom så det var 10 dollar för den. 70 kr. Jag hade två pyjamas med mig, och jag tar olika varje kväll beroende på hur varmt jag tycker det är i rummet när jag går och lägger mig. Så jag använder alltså både pyjamas med korta byxor och långa "samtidigt". Men nu har jag i alla fall ännu en att byta mellan. Behöver bara någon med korta byxor också till i alla fall, behövs för mexiko! 

Får åka till Target också under veckan, får se vad som inhandlas där. Måste i alla fall handla en present för 10 dollar till Au Pair julmötet. Vi ska alla Au Pairer, inom föreningen AuPairCare som jag åker med och som bor här i området träffas, fira jul och ha paket exchange. Ska även se om jag hittar några julklappar till lite folk hemma i sverige. Kommer ju förmodligen inte komma fram i tid till jul men ni får stå ut, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! 

Räkna ihop vad allt kosta och det var inte ens en veckolön så det var ju bra. Nöjd tjej här i alla fall. 
Nästa inköp ska bli ett par Uggs, både värdmamman och tjejen har det och det ser ju så skönt ut. Speciellt i detta vädret, och blir super på skidsemestern! Kostar nästan en veckolön men jag hade mycket pengar med mig så det ska inte vara några problem, sen är det ju ett engångs inköp. 

Men för att samma fatta allt, jag älskar shoppingen här! Billigt om man jämför med kläder inom samma märke hemma i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Roligt att se vad du handlat, tyvärr har vi samma problem härhemma, julklapparna är inte skickade ännu.... Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga kläder i rena Ullaredspriser, gillar särskilt jeansen - skitsnygga...

    SvaraRadera