måndag 9 december 2013

At the mall

Så igår besökte jag ett köpcentrum, det var en bit att köra men enligt min värdmamma var det den bästa köpcentrumet här. Det låg en bit under downtown Austin så när jag körde dit fick jag se den fina skylinen för första gången. Sen på dom flesta barrträden/buskar ut mot vägen så har folk pyntat dom. Såg väldigt roligt ut, såg även några som höll på att pynta, någon som kastade upp koner i ett träd också av någon konstig anledning. Undrar om det är något speciellt dom gör här varje år eller något som någon kommit på nu? För där var mååååånga pyntade träd, jag får kolla in i detta lite mer! 

Men vidare nu, när jag kom dit märkte jag att jag inte var ensam. Körde länge runt och leta parkering sen såg jag någon som körde ut så då passa jag på, men letade nog parkering i 10 minuter i alla fall. Gjorde en perfekt parkering också, för alla som känner mig vet att parkera är inte min starkaste sida när det gäller körning. Men dom flesta parkeringarna där jag parkerat är det snea parkeringsplatser vilket gör det väldigt lätt att parkera så tackar för detta. Om dom bara skulle haft lite rondeller också och inte så många trafikljus skulle jag varit ännu gladare. För ett trafikljus på en 60 miles väg (96 km) är inte det smartaste. 

Köpcentrumet var väldigt stort, dom hade Macy's, Nordstrom, JCPenny, Sephora, Hollister, Abercrombie & Fitch, American Eagle Outfitters, Victoria Secrets/Pink, Forever 21 och massa andra butiker. 

Dom hade till och med en hel butik med bara popcorn!


Men här kommer lite bilder på det julpyntade köpcentrumet. 


Kom på varför det var så många där, alla affärer hade rea. 'Today Only - 40 % on everything in store' and so on. Så det sluta med att jag handla en del, men det var allt saker som jag behövde och jag fick bra pris på allt!


Sen på kvällen titta jag på Saturday Night Live med mina älsklingar One Direction, bra avslut på en bra dag. 


Bjuder på en liten selfie också, en av sakerna jag köpte var denna klänningen. Tänker jag visar upp vad jag handlade i ett annat inlägg. 

Men denna klänningen köpte jag på Macy's, märket är Keds. Jag visste inte att dom gjorde kläder, känner bara igen att dom gör skor. Men jag blev förälskad i den så fort jag såg den sen när jag såg priset visste jag att det var ödet att jag var tvungen att köpa den. Orginal priset var 59.90 dollar, men var nu nersatt till 9.95, alltså mindre än 70 kronor. Sen när jag skulle betala sa hon i kassan, vi har extra rea idag så jag kommer ge dig lite mer rabatt. Slutliga priset - 5,75. Från 415 kr till 40 kr, inte dålig rabatt det. Den får i alla fall följa med till Mexiko! 


Idag har jag jobbat några timmar på eftermiddagen, medans min värdmamma först var och och handla eftersom det är visst tjejens tur att ta med snacks till barnen i klassen. Så skolan ger dom ingen mat alls, lunchlåda måste vara med och någon i klassen tar med snacks till all. Vilken tur man gått i skolan i Sverige alltså! Sen åkte värdföräldrarna på bio. 

Än så länge älskar jag Au Pair jobbet, men jag vet ju att det kan vara jobbigt ibland. Men sen kommer ögonblicken då det inte gör någonting alls. Idag var lite jobbig, killen har haft ont i magen trodde värdmamman. Han var alltså inte på så bra humör, så att försöka trösta han samtidigt som man ska fixa mat till tjejen, som senare häller ut mjölk på hela bordet var inte det lättaste. Men ibland får det väl vara lite krävande, kan ju inte alltid vara som en dans på rosor. Men jag klarade av det i alla fall. Och sen lite roliga saker som gjorde dagen till en av dom bästa sen jag kom hit ändå, killen kommer börja gå när som helst. Han ställde sig upp med hjälp av min ben släppte sen och sträckte upp händer för att jag skulle ta upp han. jag blev helt chockad över att han stod helt själv så han stod en lång stund innan han tog tag i mina ben igen. Man känner ju sig nästan för en stolt mamma när det händer haha. Är så tacksam för att jag får vara med att detta stora steget i hans liv, när han börjar gå. Sen tjejen, när hon skulle sova så var det BARA jag som fick läsa för henne, gör mig väldigt glad. Gör så att jag känner att jag gör något rätt i alla fall. Så jag läste lite pippi och alfons åberg medans hon låg och gosade med mig. Mysigt! 

Men nu ska jag skriva inlägget med mina inköp sen väntar sängen på mig, imorgon väntar en ny jobb dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar