måndag 3 februari 2014

Snow in texas?!

Vad har hänt sen sist?

Jo det har snöat i Texas, vilket det inte gjort på länge om jag förstår det rätt. Detta "snöoväder" gjorde så skolan blev inställd och trafiken blev kaos. Snön var borta en timme senare.

Haft en sjuk liten kille här hemma, lunginflammation och öroninflammation. Stackars liten. Men han har varit väldigt gosig vilket jag inte ska klaga över, det är ju så mysigt. 


Jag har lagat god mat här hemma. Till och med tjejen åt det så måste vara bra betyg.


Jag har njutit av det fina vädret som tittat in några få dagar här.


Vi hade picknick i parken, och spendera några timmar där när föräldrarna var bortresta över dagen.

Under helgen var min värdfamilj bortrest men jag valde att stanna hemma eftersom det var min lediga helg. Så jag var hemma själv men jag tog det lugnt, slappna av och titta på film. 

Från 25 grader på fredagen till 4 grader på söndagen , så börja jag klaga och fråga var solen tog vägen. Jackan fick hitta ut ur garderoben igen. 


Gick på bio med en tysk au pair här, vi såg filmen 'That Awkward Moment'. Rolig film helt värd att se! Vi var på en dine in bio så vi hade såna lyxiga stolar man kunde ligga ner i och en knapp på sidan av stolen som gjorde så att servitörerna kom springandes. Här kunde man beställa all möjlig mat och snacks, efterrätter och allt. Kommer helt klart gå hit flera gånger!

Efter bion stack jag hem och titta på den stora Super Bowl. Sjukt tråkigt tyckte jag eftersom jag inte alls fattar amerikansk football. Men det är väl bara att lära sig, antar jag. Hoppas kunna se på någon match sen när säsongen börjar igen. Half time showen var i alla fall bra med Bruno Mars och Red Hot Chili Peppers. 

Men annars har det varit som vanligt, jag jobbar på här. Tar hand om barnen, jobbat många kvällar så mycket aktiviteter under dagarna har inte hänt. För då är det bara middag och sen få barnen i säng som gäller. Det är ganska skönt det också så jag klagar inte.  

Jag har varit på Austins Community College och skrivit upp mig på min första kurs jag ska läsa. En fotografi kurs på 2 credits av 6 som man måste läsa. Ska läsa denna kursen tillsammans med en annan au pair från Brasilien. Den börjar nu på onsdag så det ser jag fram emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar