fredag 3 januari 2014

feelin' alive

I'm alive! Jag vet att bloggen inte fått så mycket kärlek från mig den senaste tiden. Efter vi kom hem från Mexiko har jag jobbat massor, eftersom tjejen inte har någon skola har jag alltså haft både barnen hemma och annars brukar jag bara ha ett barn i tagen så jag har varit helt slut på kvällarna här.

Men vi har haft det kul tillsammans, tjejen fick en fint kök av Santa som vi lekt med, lill killen älskar det för han älskar att öppna skåp. Så han sitter där och öppnar och stänger kylskåpet.

Vädret har varit väldigt skönt här också, så vi stack till parken en dag, lekt ute i trädgården. Skönt att komma ut lite i alla fall.

Världens gulligaste barn detta alltså!

Jag var hemma med barnen på nyår, men kille somna vi 8 och tjejen runt halv 10 så det var ganska lungt. Killen lyckades tyvärr vakna och var inte på så bra humör vid 12 slaget så några fyrverkeri fick jag inte se, men jag får väl vänta till 4th of july! 

Men när jag var och handla lite snacks och efterätt såg jag detta på walmart. Julen är ju knappt slut och dom har redan börjat ta fram massooooor av Valentines godis. Nästan sjukt detta ju! Det var ju inte det lilla heller, haha. 


Men vi åt god glass, med grädde, chokladsås och strössel till efterätt. Tjejen älska det, så lätt att göra dom glada. 


Sen drack vi lite bubbles medans vi satt och titta på Dora the explorer! Föräldrarna kom hem runt 1 på natten så då var min jobbdag slut. Och det var min nyår det, så jag ska inte klaga :)


Dagen efter så jobba jag på förmiddagen från 7 så att föräldrarna kunde sova ut lite, vi stack till parken och hade skoj. Sen hade föräldrarna lite gäster över från lunch till kvällen. Men jag tog det lugnt framför teven och tog en nap mellan lunch och middagen. Var nästan en zombie, men nu har jag börjat kl 10 dom senaste dagarna så det har varit skönt. 

Igår var vi på ett köpcentrum som är utomhus, det är visst det nyaste här i Austin. Väldigt mysigt, vi åt på någon italiensk restaurang, otroligt god mat. Utanför hade dom då en lite lekplats jag och tjejen drog till, och dom hade även en liten brasa och en scen dom visst ofta har live music på, låter otroligt mysigt att sitta och lyssna på musik där i alla fall. 


Just nu jobbar jag, men en pappans äldre döttrar hämta upp tjejen för att gå till the aquarium så jag är hemma med killen som somna när vi var ute och gick innan idag, så passa på att uppdatera alla där hemma som väntar på ett nytt inlägg. Kollar även efter något ställe att köpa typ en weekend bag för vi åker visst till Colorado nästa helg, bara två dagar då men jag har bara mina resväskor, får nog ha något mindre kanske. Men killen har sovit nu i en och en halv timme så han vaknar nog när som helst. 
Imorgon fyller han 1! Lilla gullungen! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar